6/04/2013

Prisvojne zamenice - Κτητικές αντωνυμίες

Prisvojnim zamenicama nazivamo one koje označavaju kome nešto pripada, ukazuju na vlasnika.

Kada ne želimo da nešto posebno ističemo, kao prisvojnu zamenicu koristimo genitiv nenaglašenih oblika lične zamenice μου, σου, του, της, του, μας, σας, τους

ο πατέρας μου, η κόρη του, το βραχιόλι της.

Kada želimo nešto da istaknemo, služimo se sledećim prisvojnim zamenicama:

Prvo lice:


moj - δικός μου (dikos mu)

moja - δική/-ιά μου (diki/dikja mu)

moje - δικό μου ( diko mu)

moji - δικοί μου (diki mu)

moje - δικές μου ( dikes mu)

moja - δικά μου ( dika mu)


naš - δικός μας ( dikos mas)

naša - δική/-ιά μας (diki/dikja mas)

naše - δικό μας ( diko mas)

naši - δικοί μας (diki mas)

naše - δικές μας ( dikes mas)

naša - δικά μας ( dika mas)


Drugo lice:

          
tvoj - δικός σου ( dikos su)

tvoja - δική/-ιά σου ( diki/dikja su)

tvoje -δικό σου ( diko su)

tvoji - δικοί σου ( diki su)

tvoje - δικές σου ( dikes su)

tvoja - δικά σου ( dika su)


vaš - δικός σας ( dikos sas)

vaša - δική/-ιά σας ( diki/dikja sas)

vaše - δικό σας ( diko sas)

vaši - δικοί σας ( diki sas)

vaše - δικές σας ( dikes sas)

vaša - δικά σας ( dika sas)


Treće lice: 

          
njegov/njen - δικός του (της)  ( dikos tu (tis) )

njegova/njena - δική/-ιά του (της)  ( diki/dikja tu ( tis) )

njegovo/njeno - δικό του (της)  ( diko tu (tis) )

njegovi/njeni - δικοί του (της)  ( diki tu ( tis) )

njegove/njene - δικές του (της)  ( dikes tu (tis) )

njegova/njena - δικά του (της)  (dika tu (tis) )


njihov - δικός τους (dikos tus)

njihova - δική/-ιά τους ( diki/dikja tus)

njihovo - δικό τους (diko tus)

njihovi - δικοί τους ( diki tus )

njihove - δικές τους ( dikes tus )

njihova - δικά τους ( dika tus)

Jak oblik:

Moj  vrt. - Ο δικός μου κήπος.  ( O dikos mu kipos )
Moja torba. - Η δική μου τσάντα. ( I diki mu tsanda )
Moja olovka. - Το δικό μου μολύβι. ( To diko mu molivi )

Slab oblik:

Moj vrt. - Ο κήπος μου. ( O kipos mu )
Moja torba. - Η τσάντα μου. ( I tsanda mu )
Moja olovka. - Το μολύβι μου. ( To molivi mu )


Copyright©2013 Naucite Grcki by Jekita.
I don't own any of the photos above!

3 коментара: