2/01/2013

Intonacija - Ο τονισμός


Akcenat (') je znak kojim obeležavamo reči koje imaju više od jednog sloga.
Slog koji sadrži akcenat se izgovara jače od ostalih slogova.
Ovako stavljamo akcente u rečima:
τώρα - tora, Ελένη - Eleni, Έλλη - Eli

Kod samoglasnika koji se pišu velikim slovima, kada su na početku reči, akcent se piše ispred slova i gore: Άβδηρα , Έβρος.


Αkcente ne stavljamo rečima sa jednim slogom, kao što su:
για - ja, και - ke - , να - na

Neke reči se razlikuju po značenju u zavisnosti gde se akcenat nalazi. Npr.

-Πότε  θα πάμε σινεμά; - Pote tha pame sinema? - Kad ćemo u bioskop?
-Δε θα σου ξαναμιλήσω ποτέ. - De tha su ksanamiliso pote. - Neću više nikad da ti pričam.
Prva reč znači -kad (πότε) a druga -nikad (ποτέ).





Reči πωςπου, pored toga što imaju jedan slog, dobijaju akcenat kada se nađu na početku pitanja ili u rečenicι s indirektnim pitanjem:


-Πού πας; - Pu pas? (Gde ideš?)
-Με ρώτησε πού πάω. - Me rotise pu pao. (Pitao me je gde idem)
-Πώς είσαι; - Pos ise? (Kako si?)
-Με ρώτησε πώς είμαι. - Me rotise pos ime. (Pitao me je kako sam)


Akcenat stavljamo samo na reči koje su pisane malim slovima. Tako stavljamo akcenat na reč τώρα ali ne i na reč ΤΩΡΑ. 


Akcenat stavljamo uvek na jedan od zadnja tri sloga u reči. Ne stavljamo akcenat na dalje od trećeg sloga u reči: Npr.
αυ  το  κί νη  το
          3   2   1
κα  ρα  μέ  λα
           2   1
υ  πο  λο  γι  στής
                     1


Kada αι, ει, οι, υι, ου, αυ i ευ dobiju akcenat onda akcenat uvek ide na drugo slovo:
είναι, αυτοί, αύριο, εύκολος


Ako se akcenat nađe na prvo slovo onda ta dva slova čitamo odvojeno:
Μάιος - Majos , γάιδαρος - gajdaros


Takođe, čitamo ih odvojeno kada se iznad drugog slova nađe znak ¨
γαϊδουράκι - gajduraki


Znak ΅ znači da se slova čitaju odvojeno, i akcenat se nalazi na drugo slovo.
Μαΐου - Maiu

Ταΰγετος - Tajgetos


Copyright©2013 Naucite Grcki by Jekita.
I don't own any of the photos above!

Нема коментара:

Постави коментар