10/18/2012

Zdravo ! Kako si? - Γεια σου ! Τι κάνεις;

U grčkom jeziku znak pitanja (?) se obeležava sa tačkom i zarezom (;). Kada se slovo s (σ) nađe na kraju reči piše se (ς ), samo da ne bude zabune :)

U ovoj lekciji ćete naučiti

  • kako da kažete "zdravo" i "do viđenja"
  • kako da razmenite pozdrave
  • kako da predstavite sebe i svoju porodicu
  • kako se obraćati ljudima pri upoznavanju
Pozdravi :


Dobro jutro - Καλημέρα (do 12 sati)- Kalimera
Dobar dan - Καλησπέρα Kalispera
Dobro veče - Καλησπέρα - Kalispera
Laku noć - Καληνύχτα - Kalinihta
Prijatno veče - Καλό βράδυ - Kalo vradi
Kada se nekome obraćamo u množini ili iz učtivosti koristimo sas (σας) umesto sou (σου)...
Zdravo - Γεια σου/σας /Χαίρετε - Ja su/sas/Herete
Doviđenja- Γεια σου/σας/Χαίρετε - Ja su/sas/Herete

Predstavljanje : 

Ja sam... - Εγώ είμαι... - Ego ime...
Ja se zovem... - Με λένε...- Me lene
Ja sam iz... - Είμαι απω... -  Ime apo...
Ovo je... - Αύτη/αυτός είναι... -Afti/aftos ine...
Drago mi je - Χαίρω πολύ/Χάρηκα - Hero poli/Harika
Takođe - Επίσης - Episis



Dobro došli ! - Καλώς ορίσατε !- Kalos orisate
Dobro došao ! - Καλώς όρισες ! - Kalos orises
Dobro vas našli ! - Καλώς σε/σας βρήκα ! - Kalos se/sas vrika
Hvala - Ευχαριστώ - Efharisto
Zahvaljujemo - Ευχαριστούμε - Efharistume
Nema na čemu - Παρακαλώ - Parakalo

Konverzacija:

Dobro jutro Ana ! - Καλημέρα Άννα! - Kalimera Ana.
Zdravo Mihali. Kako si? - Γεια σου Μιχάλη. Τι κάνεις; - Ja su Mihali. Ti kanis?
Ja sam dobro. Kako si ti? - Είμαι καλά. Εσύ; - Ime kala. Esi?
Vrlo dobro. - Πολύ καλά - Poli kala.
Šta radiš ovde? Τι κάνεις εδώ; -Ti kanis edo?
Čekam dve prijateljice. Evo stigle su. - Περιμένω δυο φίλες.Εδώ, έφτασαν.- Perimeno dio files. Edo, eftasan.
Da vas upoznam. Οvo je Marija, i Elena. - Να σας συστήσω. Από΄δω η Μαριά και ι Έλενα. - Na sas sistiso. Apo 'do i Maria ke i Elena.
Drago mi je. Dobro došli u Grčku. - Χαίρω πολύ. Καλώς ορίσατε στην Ελλάδα. - Hero poli. Kalos orisate stin Elada.
Hvala. A kako se ti zoveš? - Ευχαριστώ. Πώς σε λένε; - Efxaristo. Pos se lene?
Zovem se Mihalis. - Με λένε Μιχάλη. - Me lene Mihali.


Copyright©2012 Naucite Grcki by Jekita.
I don't own any of the photos above!

1 коментар:

  1. Анониман6/23/2016 4:18 PM

    Što je lepa ova devojka u žutoj majici! :)
    Jelena, hvala ti na ovim lekcijama! Hoće li ih biti još?
    Milan

    ОдговориИзбриши