10/03/2012

Grčka alfabeta - Ελληνικό αλφάβητο



Grčki jezik je jako lep i melodičan jezik. Ja ga lično obožavam i uopšte mi nije bilo teško da ga naučim. Najpre učimo alfabetu a onda ide sve lako. Da napomenem da je u grčkom jeziku akcenat jako važan i skoro svaka reč je obeležena akcentom. Nekada jedna ista reč ima dva značenja u zavisnosti gde se akcenat nalazi. Da bi vama bilo lakše ja sam akcentovana slova zadebljala, pa da počnemo :) Srećno !

Grčki alfabet ima 24 slova a svako slovo ima svoj naziv:



Α α   άλφα - alfα            - Αθήνα 
Β β   βήτα - vita             - Βόλος
Γ γ   γάμμα - gama         - γάτα
Δ δ   δέλτα - delta          - δέντρο
Ε ε    έψιλον - epsilon     - ελέφαντας
Ζ ζ    ζήτα - zitα              - ζέβρα
Η η   ήτα - itα                  - ήλιος
Θ θ   θήτα - thita             - Θεσσαλονίκη
Ι ι     γιώτα - jota             - Ιούλιος
Κ κ   κάπα - kapa             - Καλαμάτα
Λ λ   λάμδα - lamda          - λεμόνι
Μ μ   μι - mi                      - μωρό
Ν ν   νι - ni                       - νερό
Ξ ξ    ξι - ksi                      - Ξάνθη
Ο ο   όμικρον - omikron    - ομελέτα
Π π   πι - pi                       - παγωτό
Ρ ρ    ρο - ro                     - ρολόι
Σ σ(ς) σίγμα - sigma           - σοκολάτα
Τ τ    ταυ - taf                   - Τρίτη
Υ υ    ύψιλον - ipsilon        - υπολογιστής
Φ φ   φι - fi                       - φίδι
Χ χ    χι - hi                       - χαλβάς
Ψ ψ   ψι - psi                    - ψωμί
Ω ω   ωμέγα - omega        - ώρα

Malo slovo s pišemo na dva načina - Το μικρό σίγμα γράφεται με δύο τρόπους:
-  σ  όταν βρίσκεται στην αρχή ή στη μέση μιας λέξης, π.χ. σώμα - kad se nađe na početku ili u sredini reči npr. σώμα 
-  ς  όταν βρίσκεται στο τέλος της λέξης, π.χ. μαθητής - kad se nađe na kraju reči npr. μαθητής

Alfabeta sadrži samoglasnike i suglasnike - Η αλφαβήτα περιλαμβάνει φωνήεντα και σύμφωνα:
Slova αε, η, ι, υ, ο, ω  su samoglasnici.
Slova β,  γ,  δ,  ζ,  θ,  κ,  λ,  μ,  ν,  ξ,  π,  ρ,  σ  (ς),  τ,  φ,  χ,  ψ su suglasnici.

Copyright©2012 Naucite Grcki by Jekita.
I don't own any of the photos above!

26 коментара:

  1. Анониман2/06/2015 9:13 PM

    Ovo je najbolji sajt na kome moze da se nauci Grcki jezik. Za veoma kratko vreme sam ga naucila. Hvala ti sto si napravila ovaj sajt!! <3

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман6/19/2015 11:25 PM

    Fenomenalno!!! Moja ćerka koja ima 7 godina uči Grčki jezik na ovom sajtu.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман7/14/2015 3:54 PM

    Ne mogu da vjerujem da sam naišla na jedan ovako dobar sajt. Uopšte nemam gdje da učim Grčki jezik i morala bih da idem u Srbiju ili Hrvatsku, jer tamo imaju kursevi Grčkog jezika.

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман8/26/2015 12:35 AM

    Јелена, хвала вам пуно на вашем раду и труду. Сајт је феноменалан! Пуно поздрава! :-)

    ОдговориИзбриши
  5. Da li biste mogli da mi posaljete poruku na moj email, volela bih da Vam postavim par pitanja vezanih za Grcki jezik koji zelim jakoo da naucim i volela bih da cujem i strucno misljenje. Hvalaa Vam puno unapred nadam se da cete moci da mi pomognete. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  6. Nazalost nemam facebook nalog, deaktivirala sam ga pre godinu dana.

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман5/08/2016 12:47 AM

    Ovaj blog mi se jako svidja, ali imam jedno pitanje. Uvek sam mislila da je B beta a ne vita. Zbog cega ga neki zovu beta?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Beta je drugo slovo grčkog alfabeta i ima brojčanu vrijednost 2. U starogrčkom se izgovaralo [b], a u novogrčkom se naziva víta i izgovara se [v].

      Избриши
  8. Ucim alfabet. Zasto se npr. afla pise na dva nacina? U cemu je razlika?

    ОдговориИзбриши
  9. Ucim alfabet. Zasto se npr. afla pise na dva nacina? U cemu je razlika?

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман8/08/2016 9:01 PM

    Da li mi mozete reci sta na grckom jeziku znaci ile? Hvala

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne bih znala, ne zvuci mi kao neka grcka rec a nisam je ni cula do sad u grckom govoru. Mozes mozda da mi napises rec na grckom da bih znala da potrazim?

      Избриши
  11. Анониман11/22/2016 12:52 AM

    Pozdrav! Svidja mi se ovaj vas blog, pomogne mi kada negde zapnem, posto pomalo ucim, malo sama, a malo i na casovima. E, sada sam zapela na jednoj stvari, i mucim se, ne mogu da odgonetnem: znam da brojevi 1,3 i 4,imaju tri roda i menjaju se u zavisnosti od roda imenice koja je uz broj. znaci, ako je tris i teseris za muski i zenski rod, zasto to onda ne vazi kada su u pitanju godine, nego se kaze tria xronia,iako je o xronos, imenica muskog roda?

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман2/07/2017 5:44 PM

    Molim vas uredite rec ''NA POCETKU''STIN ARHI.Verovatno je greska u kucanju pa slovo v/n izgleda kao da je deo reci arhi..a ustvari nije..HVALA

    ОдговориИзбриши
  13. Draga Jelena veliki pozdrav za tebe, pocela sam da ucim grcki jezik sa tvog sajta, ali imam jedno pitanje, da li bi mogla molim te da mi se javis na mail jer nemam facebook, hvala. Mail glasi mrs.cekic1511@gmail.com . Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  14. Da li mi mozete reci sta znace reci ΔENEXΩ ili EINAIΣKΛHPEΣ unapred hvala

    ОдговориИзбриши
  15. Nije tezak grcki jezik ja sam ga naucila bez fakulteta sama

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala na ulozenom trudu. Javila mi se potreba za osnovnim poznavanjem grckog, plus dodatno, ako zelim i ovaj blog je pravo blago. Hvala jos jednom od srca.

    ОдговориИзбриши